Systém vracení DPH v rámci EU umožňuje registrovaným plátcům DPH, žádat o vratku DPH za zboží a služby, které pořídili pro účely svého podnikání z jiného členského státu s DPH. Takto zaplacené DPH v členských státech EU nelze uplatnit v rámci daňového přiznání v ČR, ale je třeba podat žádost prostřednictvím elektronického portálu Finanční správy. O vrácení DPH může žádat společnost, která: - je v období pro vrácení DPH registrována jako plátce DPH v tuzemsku;- má sídlo, místo podnikání nebo provozovnu v tuzemsku;- nemá v jiném členském státě (státě vrácení) sídlo, místo podnikání ani provozovnu, a to dle pravidel stanovených příslušným členským státem;- v období pro vrácení DPH neuskutečňovala pouze plnění osvobozená od DPH bez nároku na odpočet;- v období pro vrácení DPH neuskutečnila dodání zboží ani poskytnutí služby ve státě vrácení daně, které se považuje za dodané nebo poskytnuté v členském státě vrácení daně. Výjimkou jsou zdanitelná plnění podléhající přenesení daňové povinnosti (reverse charge) a přepravní služby nebo vedlejší služby osvobozené od DPH. Žádost o vrácení daně se podává v členském státě usazení do 30. září kalendářního roku následujícího po období pro vrácení daně (článek 15 směrnice Rady 2008/9/ES). Limitní hodnoty částek DPH, od kterých je možné uplatnit nárok na vrácení: 400,- EURO (nebo ekvivalent této částky v národní měně) pro období kratší než jeden kalendářní rok, avšak nejméně tři měsíce, 50,- EURO (nebo ekvivalent této částky v národní měně) pro období v délce jednoho kalendářního roku nebo na zbytek kalendářního roku. Žádost lze podat nejpozději do 30. září kalendářního roku následujícího po období pro vrácení daně. Žádost o vrácení DPH z jiných členských států představuje složitý a administrativně náročný proces. Zajistíme za vás podání žádosti a následně vyřešíme komunikaci s úřady ze zemí EU.